דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי אמנות - לימודים עיוניים ותיאורטיים לצד הכשרה מעשית 

מאת    [ 28/03/2012 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2346 פעמים ]


מסלולי הלימוד השונים לאמנות כוללים לא מעט חומר עיוני ותיאורטי, המטרה היא לחשוף את הסטודנט למגוון העצום של אמנות האנושית, להיסטוריה של האמנות, לזרמים שונים באמנות, לסגנונות מגוונים, לקשר בין התרבות האנושית לבין האמנות וכדומה. הלימודים העיוניים הם חלק בלתי נפרד מן הלימודים המעשיים ? לא ניתן לנתק את השניים. מה כוללת ההכשרה המעשית? מה כוללים הלימודים העיוניים? אילו מסלולי לימוד קיימים? מה אפשרויות התעסוקה לאחר גמר הלימודים?

לימודים עיוניים

במסגרת לימודים של תחום האמנות הסטודנטים ילמדו למשל את תולדות האמנות, שפת האמנות, ניתוח יצירות אמנותיות, פילוסופית האמנות, ביקורת האמנות ועוד. תולדות האמנות יתפסו חלק מכובד מתוכנית הלימודים העיונית, קורסים כגון אמנות האסלאם, אמנות הבארוק, אמנות ימי הביניים, אמנות יוון העתיקה, אמנות מודרנית על זרמיה השונים וכן הלאה ירכיבו את תכנית הלימודים.

לימודי אמנות ? לימודים מעשיים

מעבר לתחום העיוני, לימודי אמנות כוללים סדנאות מעשיות בליווי מרצים מומחים בתחום. המטרה של הסדנאות המעשיות היא לפתח כישורים שונים כגון רישום וציור, פיסול, עבודה עם חומרים שונים, עיצוב גראפי, אמנות דיגיטאלית, צילום  ועוד. שילוב של טכניקות אמנותיות מסורתיות ועתיקות עם טכניקות מודרניות מרחיב את גבולות האמנות ואפשרויות הביטוי האמנותי של הסטודנט. הלימודים המעשיים כוללים הגשת עבודות ופרויקטים, פרויקטי גמר, תצוגות ותערוכות.

מסלולי לימודי אמנות

לימודים של תואר ראשון באמנות נלמדים במספר בתי ספר לאמנות, באוניברסיטאות ובמכללות השונות. מסלולי הלימוד מגוונים מאוד, חלקם כולל אמנות מעשית ותואר ראשון בתחומי ההיסטוריה של האמנות, חלקם כולל תואר באמנות בלבד וחלקם כולל לימודי תעודה. ככלל, ניתן לחלק את מסלולי הלימודים לשני סוגים לפי היקף הלימודים:


    • לימודים מלאים ? סטודנטים הבוחרים במסלול זה נדרשים להקדיש בין שלוש לחמש שנים. לימודי אמנות במסלול זה נחשבים לאינטנסיביים מאוד, אלו לימודים של בין 3-5 ימים בשבוע, פעמים רבות כ-5 עד 9 שעות ביום.
    • לימודים חלקיים ? מסלולי לימוד בוקר/ערב מקובלים מאוד למבקשים ללמוד אמנות בשעות הפנויות שלהם. כאן לרוב מדובר לא בלימודי תואר ואמנות אלא לימודי תעודה.

במסלולי הלימודים לתעודה, לרוב מדובר בהתמחות ספציפית או העשרה ולא לימודים כללים ומורחבים. כלומר, ניתן למצוא לימודי אמנות המשלבים טיפול ואמנות, קורסי צילום, חינוך ואמנות, קורסי גרפיקה, עריכת וידאו אמנותית וכן הלאה.

אפשרויות תעסוקה

עבור מי שרוצה לעסוק באמנות כשליחות ומקצוע, לימודי אמנות יקנו כלים רבים, רקע והרחבת אופקים משמעותית, אלו כמובן ינסו את מזלם בתחום ועם מעט מזל והרבה השקעה יוכלו להתפרנס מאמנותם.

עבור מי שאמנות היא בנפשו אך לאו דווקא רוצה לעסוק בה לפרנסתו ניתן להשתלב במגוון תחומי ההוראה האמנותית במערכת החינוך, במתנס"ים, באופן פרטי ובמסגרות שונות. שימו לב, על מנת לעסוק בהוראת אמנות פורמאלית במערכת החינוך עליכם להחזיק בתעודת הוראה. כמו כן, לימודי אמנות לתואר ראשון מאפשרים למסיימים אותם להמשיך לתארים מתקדמים וכן לתחומי התמחות כגון אוצרות, מחקר אמנותי ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב